گام به گام ریاضی دهم تجربی فصل هفتم
نوشته شده توسط : همکلاسی

 

توضیح گام به گام ریاضی دهم تجربی فصل هفتم

در این پست گام به گام ریاضی دهم تجربی فصل هفتم آماده شده است . گام به گام ریاضی دهم تجربی فصل هفتم شامل راهنمای حل مسائل و مطالب موجود در کتاب ریاضی دهم تجربی می باشد و حل المسائل پرسش ها و تمرین ها و فعالیت های موجودفصل هفتم ریاضی دهم تجربی را شامل می شود. در ادامه بخش هایی از گام به گام گام به گام ریاضی دهم تجربی فصل هفتم را میتوانید مشاهده کنید و فایل کامل گام به گام ریاضی دهم تجربی فصل 7 را دانلود کنید.

 

احتمال یا اندازه گیری شانس:

مقدمه

پیشامدهایی وجود دارند که ممکن است رخ بدهند یا رخ ندهند وما ازچگونگی رخ دادن آنها اطلاع نداریم .به عنوان مثال تا زمانی که سکه را پرتاب نکرده ایم نتیجه پرتاب سکه (پشت یا رو آمدن آن )مشخص نیست .چنین پدیده ها یا 

آزمایش های را که نتیجه آن به طور دقیق قابل پیش بینی نباشد ؛اما ازحالت های ممکن دربه وقوع پیوستن آنها مطلع باشیم پدیده ها یا ازمایش های تصادفی می نامیم .به عنوان مثال نتیجه یمک بازی فوتبال ازقبل قابل پیش بینی نیست ؛

اما سه حالت پیروزی تساوی وباخت برای هر یک ازتیم ها وجود دارد که ممکن است اتفاق بیفتد .

همانطور که در سال قبل خواندید مجموعه شامل همه این حالت های ممکن فضای نمونه ای نامیده می شود .اگر این مجموعه را s   بنامیم ،هرزیر مجموعه s مانند A را یک پیشامد تصادفی درS   می نامیم .

 

گام به گام ریاضی دهم تجربی فصل هفتم

 

پیشامد های تصادفی

اگر دوتاس آبی وقرمز را با هم بندازیم همه حالت های ممکن را می توان در(جدول مندرج در فایل دانلود) مشاهده کرد .ابتدا این جدول را کامل کنید واز طریق اصل ضرب ئرستی تعداد کل حالت های موجود در جدول را بررسی کنید ؛سپس به سوال ها پاسخ دهید .

 

 

توجه ! در متن بالا جایی که به جدول مندرج در فایلِ دانلود اشاره شده است، بیانگر جدولی است که در فایل دانلود (Pdfموجود می باشد.

 

 
 
 
 



:: برچسب‌ها: گام به گام ریاضی دهم تجربی فصل هفتم ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: